Ghid pentru scrierea conținutului B2B: 6 sfaturi esențiale
În lumea actuală dominată de digital, conținutul este rege. Este motorul care alimentează strategiile de marketing B2B, ajutând companiile să atragă, să angajeze și să convertească clienții mai eficient. Însă crearea unui conținut eficient și relevant pentru audiența B2B poate fi o provocare.
În acest articol, vom explora șase sfaturi esențiale pentruscrierea conținutului B2B care pot ajuta companiile să-și îmbunătățească strategiile de conținut și să atingă obiectivele de marketing.
Pași pentru scrierea conținutului B2B
1. Cunoaște-ți publicul țintă
Înainte de a începe procesul de scriere, este esențial să înțelegi cine este publicul țintă. Ce probleme întâmpină? Ce fel de conținut îi va ajuta să se conecteze cu compania ta? În loc să oferi produse sau servicii la scară largă, concentrează-te pe a converti un subset mai mic de persoane.
Poți lua în considerare diverse caracteristici precum regiunea geografică, grupul de vârstă, nivelul de educație etc. Acest lucru te va ajuta să creezi persoane cumpărătoare și să înțelegi procesul lor de luare a deciziilor de cumpărare.
2. Nu face compromisuri la cercetare
Când scrii conținut pentru marketingul B2B, primul tău obiectiv este să ajungi eficient la un număr mare de oameni. Cu toate acestea, cu concurenții care inundați piața, articolul tău este foarte probabil să se piardă în marea de conținut.
Pentru a asigura un rang mai bun pe Google, trebuie să începi prin a te concentra pe o cercetare extinsă. Încearcă să consulți mai multe surse, să intervievezi experți și să iei în considerare cele mai recente statistici în timp ce redactezi ultima ta piesă.
3. Conectează-te cu cititorii prin valoare și emoții
Conținutul B2B nu ar trebui să fie egoist, ci ar trebui să servească bine cititorul. Majoritatea oamenilor caută soluții la îndoielile sau problemele lor online, mai degrabă decât să cunoască în detaliu despre produsul sau compania ta.
Folosește această filosofie în beneficiul tău și prezintă conținut educațional publicului cu o abordare interesantă. De exemplu, dacă vinzi mâncare pentru animale de companie, adaugă diferite bloguri care subliniază importanța și domeniul de aplicare al alimentelor nutritive.
4. Menține conținutul SEO-Friendly
Pentru a te asigura că conținutul tău este vizibil pentru publicul țintă, trebuie să te menții la curent cu cele mai recente reguli SEO și să îți optimizezi strategiile de marketing în consecință.
Conduce o cercetare aprofundată folosind instrumente avansate precum exploratorul de cuvinte cheie Ahrefs sau Google AdWords. Ar trebui, de asemenea, să te concentrezi asupra adăugării de linkuri interne și externe pentru a menține credibilitatea site-ului.
5. Personalizează abordarea de branding
Care este tipul de persoană de brand pe care îl cauți înainte de a face o achiziție? Majoritatea marketerilor B2B doresc să exploreze organizațiile care se adresează problemelor lor și folosesc o abordare personalizată. În loc să vorbești cu consumatorii tăi, vorbește cu ei!
În paralel, împărtășește cu publicul tău țintă călătoria companiei. Include diferite aspecte precum ce te-a inspirat să începi sau cum ai ajuns la un anumit nivel astăzi. Poți chiar să împărtășești poveștile angajaților și să împărtășești unele aspecte din culise.
6. Include titluri cu apeluri la acțiune impactante
Odată ce cititorul a arătat interes pentru scrierea ta, trebuie să te concentrezi asupra următoarei părți, adică acțiunea. Titlurile funcționează ca o mică privire asupra conținutului și decid dacă publicul face clic pe linkul articolului sau îl derulează.
De aceea, trebuie să scrii întotdeauna titluri clare și concise cu un CTA solid. De exemplu, dacă vinzi cărți, optează pentru ceva de genul „Citeste aceste 10 cărți pentru a-ți schimba modul de gândire” sau „5 alegeri de top pentru a te ajuta să rămâi pozitiv”.
Concluzie
Scrierea conținutului B2B este ușoară. Scrierea unui conținut atrăgător care îți aduce mai mulți clienți și îți îmbunătățește cifrele de vânzări este grea. Deci, la ce ar trebui să se concentreze mai mult un scriitor de afaceri la afaceri?
Nu există un răspuns corect fix. Însă, trebuie să fii mereu conștient de cuvintele pe care le scrii. În loc să adaugi simplu conținut valoros, să te lauzi cu serviciile tale sau să te conectezi cu publicul, optează pentru un amestec din toate.
Respectarea acestor pași va asigura creșterea conștientizării mărcii și va aduce mai multe venituri la masă! Folosește sfaturile de mai sus și depășește următoarea provocare de scriere a conținutului!
Sursă foto: Unsplash